SKRIVA?

SOME UPDATE!
Imorgon är det nationella uppsats, och jag vet att jag inte är en höjdare på att skriva. Som ni säker har märkt så gör jag inte jättelånga texter i mina inlägg, dels för att jag inte är världens bästa skribent och dels för att jag själv inte orkar läsa typ en A4 om vad andra gjort under en dag. Känns tråkigt och onödig.
Både min mamma och vissa kompisar klagar på att jag inte kan skriva, min mamma tycker jag använder för vardagliga uttryck och vissa påpekar att jag särskriver. Haha gör jag säkert, vadå vad är det för fel med att skriva "brun hårig sjuk sköterska"?. Hur bra det än är att klämma in ett ord som relevant, inkompetenta, absurt och luminös så känns det inte som min grej....
Nej men jag gillar mer att argumentera och uttrycka mig genom att prata, tycker man kan få fram det man vill då. Det är också därför jag gillar mer att ha redovisninga och hålla tal istället för att lämna in en inlämning på tio sidor.
Fast när det gäller prov och sånt så kan jag gärna skriva mycket och analysera, men då spelar ju inte själva språket så stor roll.
Nu sitter jag och ska skicka ett jobbmail och funderar på hur mycket jag måste anstränga mig? Ska jag skriva som Thea eller som en 75årig gammal filosof? Frågar du min mamma så ska jag skriva om mailet... känns bra!
Så vi får se hur det går nu då, imorgon på svenska nationella och allt....
MEEEEN bara för att påpeka så ÄLSKAR jag att skriva i min blogg, för där har jag ingen press och ni väljer ju faktiskt om ni ska läsa min blogg.
OCH för dig som undrade var halsbandet är ifrån så köpte jag det faktiskt på JC av alla ställen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0