Thai

Jag saknar att inte vara stressad av vardagen och bara leva i nuet. Jag saknar att sola så mycket att det bränner djup in i huden. Jag saknar att bada så mycket att håret aldrig torkar. Jag saknar att spela beachvolleboll med sköna stockholmare hela dagarna tills solen gått ner. Jag saknar att knappt äta något annat än thaimat. Jag saknar att dyka, se allt fantastisk under ytan, en känsla som jag aldrig kan släppa. Jag saknar att gå runt i shorts, bikini och flipflops. Jag saknar att köpa en cola och mentos på 7eleven för 20 bath (5 kr). Jag saknar alla trevliga thailändare som sa sawadekhaaaa (hej) hela tiden. Jag saknar att åka thuk-thuk. Jag saknar att gå till min tjocka massös brevid hotellet och få thaimassage. Jag saknar crepe med nutella, skaldjur, frukt, shopping, solen, alla ljuden, killarna, kompisarna, hotellrummet, alla lukter, restaurangerna, stränderna, djuren, värmen, inte ha något internet, slippa vara stressad, slippa plugga, solglasögon, nyår och jul, fruktjuicer och hängmattor.
JAG SAKNAR THAILAND

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0